Thursday, 22 October 2009

ခ်င္းျပည္နယ္ ရိဒ္၊ တီအုိေခ်ာင္း ႏွစ္ဖက္ကုန္သြယ္ေရး အေျခအေန

ျမန္မာ-အိႏၵိယ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးမွာ ေရာင္းေရး၀ယ္တာေကာင္းလွ
တယ္လုိ႔ ဆိုရေပေသာ္ျငားလည္း မူဆယ္နယ္စပ္တုိ႔လို၊တမူးနယ္စပ္
ဘက္တုိ႔လို ဆယ္ဘီးကား၊ ရွစ္ဘီးကားမ်ဳိးႏွင့္ ေလးငါး ဆယ္စင္းအုပ္စု
လိုက္ သယ္ၾကပို႔ၾက၊ေရာင္းက်၀ယ္က်တာမ်ဳိးရွိတဲ့ နယ္စပ္မွာ မဟုတ္
ေသးပါဘူး။ မီးျခစ္ပုံးသာသာအရြယ္ရွိတဲ့ ဟုိင္မြာလ္ဂ်စ္မွာ ကုန္ဆန္႔သ
ေလာက္ အျပည့္အေမာက္တင္ၿပီး အေပၚမွာကခရီးသည္ႏိုင္သ
ေလာက္တင္ေျပးတဲ့ ကားမ်ဳိးေတြ ေျပးတာျဖစ္ပါတယ္။

ရိဒ္ကို ေျပးဆြဲတဲ့ကားဆုိတာ အထူးစီးမံထားတဲ့ကားလို႔ေတာင္ေျပာလို႔ရ
ပါလိမ့္မယ္။ေဘာ္ဒီေရွ႕က ဂ်စ္ကားလို႔ဆုိေသာ္လည္း ပါ၀ါစတီယာရင္၊
ေလးထုပ္ဆိုရင္ အပုိး အထပ္၊ ဖရိန္ကလည္း အပုိးအထမ္း၊ အင္ဂ်င္က
လည္း ကားႀကီးအင္ဂ်င္၊ တင္လုိက္ၿပီဆုိရင္အနည္းဆုံးသုံးတန္ေလာက္
တင္တယ္။ အေပၚကမွ ခရီးသည္ဆယ္ဦးေလာက္ကုိ တင္ေသးတယ္။
ကားထြက္ၿပီဆုိတာနဲ႔ မပါ မၿပီးပစၥည္းေတြရွိေသးတယ္။ဟုိင္မြာလ္ဂ်စ္
ကားတုိင္းမွာ ေပါက္ျပား၊ ေဂၚျပား၊ ဓားမ၊ ၾကမ္းတုံး၊ သံႀကဳိး မပါမၿပီး
ပါရတယ္။သံေပါက္ျပားပါရတယ္။ကုိယ့္လမ္းကိုထြင္သြားရတဲ့ လမ္းမ်ဳိး
ေတြဆိုေတာ့ပစၥည္းအစုံပါရတယ္။ၿပီးခဲ့တဲ့မိုးတုန္းကဟုိင္မြာလ္ရြာသစ္
နဲ႔ ႏွစ္ညသုံးရက္အိပ္၊ဗြက္႐ံုးရတယ္ ၾကားလိုက္ေသးတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ သီတင္းကၽြတ္ရာသီကစတင္လုိ႔ ကေလး၊တီးတိန္၊တီးတိန္ရိဒ္
သက္ဆိုင္ရာကလမ္းေတြျပဳျပင္ ကေလး၊တီးတိန္ကေတာ့ကတၱရာလမ္း
နီးနီးဆိုပါစုိ႔။တခ်ဳိ႕ေနရာေက်ာက္ခင္းလမ္း ေျမသားလမ္းကြက္ၾကား ရွိ
ေနေသးသကိုး၊တီးတိန္ရိဒ္ခရီးစဥ္ကေတာ့ ေျမသားလမ္း မုိးရြာခ်လိုက္
ရင္ရႊံဗြက္ ထတယ္။ေနပူရင္ ဖုန္ထတယ္။အခုေတာ့ ဘူဒိုဇာနဲ႔ထုိးေျမ
ညႇိထားလို႔ လမ္းက်ယ္တယ္၊ေျမညီတယ္၊ဖုန္ေပါတယ္။လမ္းေကာင္း
လာေတာ့အသြားအလာေပါတာေပါ့။ကုန္သည္စကားေျပာရရင္ ကုန္
စည္စီးဆင္းမႈ ျမန္ဆန္သြက္လက္လာတာေပါ့။နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး
ကလာတဲ့ သတင္းမ်ားအရ အခုေဖေဖာ္၀ါရီလ တစ္လတည္း ကုန္
သြယ္မႈပမာဏ တစ္သိန္းေက်ာ္ရွိတယ္လုိ႔ဆုိတယ္။ယခုဘ႑ာႏွစ္ရဲ႕
အျမင့္ဆုံးကုန္သြယ္မႈလို႔လည္းဆိုတယ္။ေနာက္အနိမ့္ဆုံးကုန္သြယ္မႈ
ဆုိတာရွိေသးေလရဲ႕တဲ့။ အရပ္စကားနဲ႔ေျပာရရင္ စက္တင္ဘာလ
ကုန္တုန္းကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ဆိုးဆုိပဲ။ကုန္သြယ္မႈပမာဏ အေမရိ
ကန္ေဒၚလာ ၀.၂၃၆ သန္းသာရွိခဲ့သတဲ့။ ထုံးစံအတိုင္း မုိးတြင္းကာလ
လည္းျဖစ္ေတာ့သြားေရးလာေရး၊ေရာင္းေရးဝယ္ေရးကလည္းနည္းသ
ကိုးေနာ့။သည္ဘက္ကုန္သြယ္မႈလမ္းေၾကာင္းမွာ ေလ့လာၾကည့္ရတာ
ေငြပင္ေငြရင္း ႀကီးႀကီးမားမားနဲ႔ ပုံေအာလုပ္ေနတဲ့ ကုန္သည္ႀကီးမ်ဳိး သိပ္မေတြ႔ရ ေတာ့ပါဘူး။ ရွိခ်င္လည္းရွိေနပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အေတြ႔ရမ်ားေနတာက ကူသယ္ေခါက္သယ္သမားေတြမ်ားတယ္။ ကုန္သည္ အလတ္တန္းစားလို႔ ဆိုႏုိင္တဲ့သူေတြရွိတယ္။

အခုလေတြမွာ ပုိ႔ကုန္ပမာဏေတြကိုပဲၾကည့္၊ ဂ်င္းပဲလုိ႔ေခၚတဲ့ ပဲရင္း၊ (ခ်င္းေတာင္ေဒသထြက္ပဲ)၊ ကြမ္းသီး၊ ကြမ္း သီးကေတာ့ ဟုိဘက္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးမတိုင္ခင္ ကာလကစ အေရာင္းအ၀ယ္ ရွိေနႏွင့္ၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ ကားမသြားႏိုင္ခင္ႏွစ္မ်ားကစလို႔ ျမင္းေတြ၊ လားေတြနဲ႔ တင္ပုိ႔ေရာင္းခ်မႈ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ အလွကုန္၊ လူသုံးကုန္၊ အင္ဗာတာအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္း၊ ဘက္ထၳရီအိုးအမ်ဳိးမ်ဳိးကေတာ့ အေရာင္းအ၀ယ္ျဖစ္လာတာ မၾကာေသးဘူး။ အမ်ားဆုံးအေရာင္းအ၀ယ္ျဖစ္တာက ၀က္အရွင္ျဖစ္ပါတယ္။ သူကေတာ့ ႀကဳိက္ သေလာက္ယူလာခဲ့ အေရာင္းအ၀ယ္ျဖစ္တယ္။အျပတ္ပဲ။ အခုႏွစ္ တန္ ၄၀၀၀ ၀ယ္မယ္လုိ႔ၾကားတယ္။ အခုရက္ပုိင္း ျမန္မာျပည္ဘက္ကို ျပန္တင္သြင္းေနတဲ့ကုန္စည္ကေတာ့ Potash နဲ႔ Urea ဓာတ္ေျမဩဇာ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရတယ္။ ႏွစ္စဥ္ ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္ကေန အိႏၵိယႏုိင္ငံ မီဇိုရမ္ေဒသက ပုံမွန္၀ယ္ယူမႈရွိတဲ့ ကုန္ စည္ေတြကေတာ့ ဗီဗီ (VE VE) အခ်ဳိရည္ဘူး ကစလို႔ ငါးေသတၱာ၊ ဆပ္ျပာမႈန္႔၊ ေရႊ၀ါဆပ္ျပာ၊ ပလတ္စတစ္ အိတ္၊ မုန္႔မ်ဳိးစုံ၊ ေတာစီးဖိနပ္ ဓာတ္ဘူး၊ ေစာင္နဲ႔ အ၀တ္အထည္ေတြ ၀ယ္ယူမႈမ်ားပါတယ္။ အခုေရာ ရိဒ္နယ္ စပ္ကုန္သြယ္ေရး၊ ရိဒ္ေခါဒါးရ္ၿမဳိ႕ကို သြားမယ္ဆုိရင္ ခရီးသည္တစ္ဦးကို ရွစ္ေထာင္က်ပ္ေပးရပါတယ္။ ကေလးၿမဳိ႕ကေန တီးတိန္ၿမဳိ႕ကုိ ၅၇ မိုင္ရွိၿပီး၊ သုံးနာရီ၀န္းက်င္ ကားစီးရပါတယ္။ တီးတိန္ၿမဳိ႕ကေန ရိဒ္နယ္ စပ္အထိ မိုင္ ၃၀ ရွိပါတယ္။ လမ္းမွာ နားနားေနေနသုံးနာရီေလာက္ သြားရပါတယ္။ စုစုေပါင္း ေျခာက္နာရီ ေလာက္ ကားစီးရပါတယ္။ ကုန္ပစၥည္းဆုိရင္ တစ္ပိႆာ တန္ဆာခ ၂၀၀ က်ပ္မွ ၂၅၀ က်ပ္၀န္းက်င္ ေပးရပါတယ္။

ရိဒ္ - ကေလးခရီးလမ္း တစ္ေလွ်ာက္မွာ စားလို႔ေသာက္လုိ႔၊ တည္းလို႔ခုိလို႔ ရတဲ့ထမင္းဆုိင္၊ လက္ဖက္ ရည္ဆိုင္ေတြရွိၿပီး ရိဒ္နယ္စပ္စခန္း ရိဒ္ေခါဒါရ္းၿမဳိ႕မွာ သီးသန္႔တည္းခိုခန္းဘန္ဂလိုနဲ႔ တည္းမယ္၊ ခုိမယ္ဆိုရင္ တစ္ည၀န္ေဆာင္ခ သုံးေထာင္က်ပ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ကိုယ္သယ္လာတဲ့ ကုန္ပစၥည္း ေရာင္း၀ယ္မႈကိုေတာ့
နယ္စပ္မွာရွိတဲ့ ပြဲစားေတြက တစ္ဆင့္ေရာင္းရၿပီး၊ျပန္ဝယ္ခ်င္တဲ့ပစၥည္းကိုလည္း ပြဲစားေတြကတစ္ဆင့္ဝယ္ယူၾကရတာ မ်ားပါတယ္။ ရိဒ္နယ္စပ္စခန္းနဲ႔ တစ္ဖက္ႏိုင္ငံ ႀကံဖိုင္ၿမဳိ႕ေလးဟာ မုိင္၂၀ေလာက္ေ၀းၿပီး တစ္နာရီနီးပါး ကားစီးမွ ဟုိဘက္ေစ်းၿမဳိ႕ကို ေရာက္ပါတယ္။ခ်င္းတိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ျမန္မာ ျပည္သူမ်ား ကုန္သြယ္ေရးတစိတ္တေဒသကို တင္ျပလိုက္ပါသည္။

ေမးပို႔ေပးသူအား အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္း(Voice of Chindwinn)

0 comments:

Post a Comment