Wednesday, 16 December 2009

အဖမ္းအဆီးၾကမ္း၍ ရန္ကုန္ လိုင္းကားမ်ား အခက္ေတြ႔

Wednesday, 16 December 2009 16:45 ဟိန္းေဇာ္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ကားမွတ္တိုင္မ်ားတြင္ ယာဥ္ ၂ ထပ္ရပ္၍ ခရီးသည္ တင္ေဆာင္မႈ ျပဳလုပ္ေသာ လိုင္းကားမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားက အေရးယူမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနသည့္ အတြက္ ယာဥ္ေမာင္း သမားမ်ားႏွင့္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ား အခက္အခဲ ႀကံဳေနၾကေၾကာင္း သတင္း ရရွိသည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လိုင္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရး ေကာ္မတီ (မထသ) လက္ေအာက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲေနေသာ အဆိုပါ ခရီးသည္တင္ ကားမ်ားကို ရန္ကုန္တိုင္း ကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန (ကညန) က ကားသိမ္းသည္ အထိ အေရးယူမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း မထသမွ သိရသည္။

၂၀၀၉ ခုနစ္ ဒီဇင္ဘာလ အတြင္း မွတ္တိုင္မ်ားတြင္ ယာဥ္ႏွစ္ထပ္ရပ္ၿပီး ခရီးသည္ တင္ေဆာင္ေသာ ၃၉ (အထူး)၊ ၃၉ (႐ိုးရိုး)၊ ၅၆ (႐ိုးရိုး) ယာဥ္လိုင္းမ်ားရွိ ကား ၃ စီးကို ခရီးသည္တင္ ေျပးဆြဲခြင့္ တပတ္ပိတ္ပင္သည့္ အျပင္ ကားမ်ားကိုပါ တပတ္သိမ္းဆည္း လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ား စားဝတ္ေနေရး အခက္ အခဲျဖစ္ေနၾကေၾကာင္း ၃၉ ယာဥ္လိုင္းမွ ယာဥ္ေမာင္းတဦးက ေျပာသည္။

“ဘယ္လိုမွ ရွင္းျပလိုမရဘူး၊ ေရွ႕ကားက မထြက္လို႔ မွတ္တိုင္မွာ ရပ္မရေသးလို႔ ခဏေမွးၿပီး ကားတစီးေဘးကေန ဘီးလွိမ္႔ေနတုန္း စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔က ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၿပီး သိပ္မၾကာဘူး ကားကို ႐ံုးခ်ဳပ္ကို ေမာင္းခိုင္းတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ေျပာတယ္၊ စည္းကမ္းမဲ့ ယာဥ္ရပ္လို႔ ကားေရာ ယာဥ္လိုက္ခြင့္ ေတြေရာ တပတ္သိမ္းလိုက္တယ္တဲ့၊ ကားသိမ္း ခံရတဲ့ ယာဥ္ေမာင္းေတြလဲ ဘာမွ ေျဖရွင္းခြင့္ကို မေပးလိုက္ရတာ”ဟု ၃၉ အထူးယာဥ္လိုင္းမွ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ သိမ္းခံရေသာ ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ နီးစပ္သူ တဦးကလည္း ေျပာသည္။

မွတ္တိုင္မ်ားတြင္ ယာဥ္ႏွစ္ထပ္ရပ္မႈ ပထမအႀကိမ္ က်ဴးလြန္ပါက တပတ္ (၇ ရက္) ကားသိမ္းျခင္း၊ ဒုတိယ အႀကိမ္ ျဖစ္လွ်င္ ကားတလ သိမ္းျခင္းႏွင့္ တတိယ အႀကိမ္က်ဴးလြန္ပါက ယင္းကားကို ႏိုင္ငံပိုင္အျဖစ္ အၿပီးသိမ္းဆည္းမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မထသႏွင့္ ကညနမွ ယခုႏွစ္အတြင္း ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခဲ့ၿပီး ဒီဇင္ဘာလ အတြင္း၌ စတင္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ကာ ယခုကဲ့သို႔ လိုက္လံ အေရးယူ ေနေၾကာင္း ကညန တာဝန္ရွိသူတဦးက ေျပာဆုိသည္။

ကားအသိမ္းခံရေသာ ယာဥ္ေနာက္လိုက္တဦးက “ကားကို မနက္က ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၿပီး ညေနလဲက်ေရာ သိမ္းဖို႔ ႐ံုးခ်ဳပ္ကို ေမာင္းသြားခိုင္းတာ၊ ဘာျဖစ္လို႔ ဘာျဖစ္မွန္း မသိလိုက္ဘူးဗ်ာ၊ တေန႔လုပ္ တေန႔စားေတြ ဆိုေတာ့ ကားကို တပတ္သိမ္းေတာ့ ဘာနဲ႔ စားရမလဲဗ်ာ၊ ကားပိုင္ရွင္ေတြ အေနနဲ႔ ကားသိမ္းခံရတာ ယာဥ္ေမာင္းေတြကို မၾကည္ခ်င္ဘူး”ဟု ေျပာသည္။

ယခုကဲ့သို႔ အေရးယူ ေဆာင္႐ြက္ ျခင္းမ်ားကို ဗႏၶဳလ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ကုမၸဏီလီမိတက္မွ ပါရမီယာဥ္လိုင္းႏွင့္ အဓိပတိ ယာဥ္လိုင္းမ်ားကိုမူ မျပဳလုပ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“အခုလို အေရးယူမယ္ဆိုရင္ မွ်မွ်တတ အေရးယူသင့္တာေပါ့၊ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ပါရမီကားေတြၾကေတာ့ သူတို႔ မဖမ္းရဲဘူး၊ သူတို႔က ရပ္ခ်င္တဲ့ မွတ္တိုင္ရပ္တာ၊ အဲဒါၾကေတာ့ မဖမ္းရဲဘူးေလ၊ အဖြဲ႔အစည္းက ႀကီးတယ္ မဟုတ္လား”ဟု ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ တဦးက ဆိုသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း မထသ လက္ေအာက္တြင္ ယာဥ္လိုင္းေပါင္း ၁၀၀ ဝန္းက်င္ရွိသည္။ စစ္တပ္ပိုင္ စီးပြားေရး ဦးပိုင္ လီမိတက္ လက္ေအာက္ရွိ ဗႏၶဳလ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ကုမၸဏီလီမိတက္မွ ပါရမီႏွင့္ အဓိပတိ ယာဥ္လိုင္း မ်ားတြင္ ကားအစီးေရ ၃၀၀ နီးပါးျဖင့္ ေျပးဆြဲလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ကညန အေနျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ အေရးယူျခင္းသည္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကို ယာဥ္စည္းကမ္း လိုက္နာမႈ ရွိေစရန္ႏွင့္ ယာဥ္တုိက္မႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းေစရန္ အဓိက ေဆာင္ရြက္ ေနေသာ္လည္း ထိုစီမံခ်က္သည္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားႏွင့္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ား၏ စား၀တ္ ေနေရးကိုပါ ထိခိုက္ေနေၾကာင္း ရန္ကုန္အေျခစိုက္ သတင္းဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာ တဦးက သံုးသပ္သည္။

“႐ံုးဆင္း ႐ံုးတက္ အခ်ိန္ဆို စစ္ေဆးေရးေတြ ဆင္းၿပီး လိုက္စစ္ေတာ့တာပဲ၊ အခုေတာင္ ဓာတ္ပံု အ႐ိုက္ခံထားရတဲ့ ကားေတြ အစီး ၂၀ ေလာက္ ရွိေသးတယ္၊ ဒီလိုသာ လိုက္လုပ္ရင္အကုန္ ငတ္ကုန္လိမ့္မယ္၊ မရွိလို႔ မထသ ယာဥ္လုိင္းကို ေမာင္းစားရတာ၊ တခုခုဆို စစ္ေဆး ေမးျမန္းမႈ မရွိဘူး၊ ယာဥ္ေမာင္းနဲ႔ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ပဲ ၄၅ ရက္၊ တလ နားခိုင္းတာ၊ အခု ကားသိမ္းတဲ့အထိ ျဖစ္လာျပန္ေရာ”ဟု ၃၅ ယာဥ္လိုင္းမွ ယာဥ္ေမာင္း တဦးက ေျပာသည္။(ဧရာဝတီ)

0 comments:

Post a Comment